Thousand look n there is a million unsaid wordz.. but i wanna die in this moment i wanna die

Saturday, September 1, 2012

It's the End of the World as We Know It (n I Feel Fine)





*آمار افسانه ای همچنان از تله اسکرین بیرون میریخت. در مقام مقیاس با سال گذشته غذای بیشتر، لباس بیشتر، خانه بیشتر،
ظروف آشپزخانه بیشتر، سوخت بیشتر، کشتی بیشتر، هلیکوپتر بیشتر، کتاب بیشتر، کودک بیشتر - همه چیز بیشتر شده بود
الا مرض، جنایت و جنون. سال به سال و دقیقه به دقیقه، هر کس و هر چیز به سرعت مدارج ترقی را می پیمود.
ـــــــــــــــــــــ

1.حقیقت امروز زندگی ما صرفن مسائلی چون سانسورها و محدودیت های اجتماعی نیس که اشعار بیشتر موسیقی های ایرانی رو شکل می ده و تازه با چاشنی هیجانی که به اون اضافه می‎شه سعی در احساسی کردن مخاطب داره. حقیقتی که در سمفونی نیمه تمام شوبرت در وصف غم و اندوه وی از مرگ بتهوون وجود داره اونقدر برای من ویران کننده ست که میتونم به چشم ذهنم اون رو تو این مصیبت بر سرش اومده تصور کنم، حقیقت مرد سرگردان و روان پریش فیلم عریان مایک لی اونقدر برام روایت یک راستگویی به نظر می رسه که خودم رو در روزهای ناامیدی و سرگشتگی محض تصور می کنم، کدوم عکسی می‎تونست رامبراند را آنگونه که خود تمثیل کرده نشون بده؟ فکر می‎کنم حتی اگه در اون زمان عکاسی وجود داشت نمی تونست این رامبراندی که خود بر بوم نقاشی کرده رو اینگونه حقیقی نمایش بده . حقیقت انسانی بسیار رنج آورتر و آشفته تر از مسائلی هس که تنها شامل ما نمی شه و تمام دنیا با اون دست و پنجه نرم می‎کنن.
2. و این ترک و باز ی آهنگ و تم سیاسی آر. ای. ام و باز این مایکل استایپ ِ نابغه و من و هیجده سالگی م و جورج اورول.
اورول و مزرعه ی حیوانات ش.. اورول و 1984 ِ معروفش..
3. این ترک آر. ای. ام منو پرت می کنه به تفکر اون دوران و اکنونم . تمام مسائل و درگیری هایی که دقیقن ی بازیه از پیش تعیین شده ان تا انسان ها رو از راه و مسیرشون دور کنن.. تا دقیقن چیزی که خودشون میخوان بشن.. و چقدر هم موفق بودن!
4. من و تو؟ باس کون کنیم بهش و وارد بازی نشیم..
و من با خودم هرروز تکرار می کردم که نباید اسیر این بازی شم.. که همواره اسیر نشدم(؟) اما جاشو به ی غم بزرگ داد.. غمی که تو چشم هام نشست..
5. هیچ گودویی هم قرار نیست بیاد..
6. *فی الحال گوش از سر و صدای دورتر بریده بود و به صدایی که از تله اسکرین می آمد گوش سپرده بود . معلوم شد که تظاهرات دیگری هم به خاطر تشکر از «ناظر کبیر» برای بالا بردن سهمیه شکلات به بیست گرم در هفته در جریان بوده است. با خود اندیشید که همین دیروز بود که اعلام شده بود سهمیه شکلات به بیست گرم در هفته تقلیل می یابد. آیا امکان داشت تنها به فاصله بیست و چهار ساعت بتوانند این را فرو ببرند؟ آریُ آنرا فرو می دادند.

ـــــــــــ
* 1984 ، جورج اورول، ترجمه صالح حسينی
عکس نمایی از فیلم عریان ساخته ی مایک لی  The Naked Mike Leigh